Vprašanje migracij deli ljudi na dva tabora. Sočutne in brezčutne. Ali z besedami drugega tabora: Neodgovorne in odgovorne. Migracije so lahko silno občutljiva tema, saj so življenjske zgodbe ljudi, migrantov, marsikdaj res težke. A vse prevečkrat se zgodi, da se javna razprava ravno zaradi občutljive tematike neha še preden se zares začne. Navadno v imenu zatiranja »sovražnega govora«.
Zato se na tem mestu obračam na vse misleče aktiviste in politike, ki podpirajo tem bolj odprto migracijsko politiko. Resnično me namreč zanima, kakšen je vaš odgovor na osrednjo skrb mnogih ljudi, aka ‘desničarjev’, saj ob njenem izražanju prepogosto dobim odgovor: »To je sovražni govor.« To pa zame ni odgovor. Je pa sovražen do demokratičnosti.
Migracije |
Izraženi pomisleki do migracij so marsikdaj artikulirani inteligentno in razumno, edini manko razumnosti, ki ga tozadevno zasledim, je kvečjemu odsotnost razumnega in artikuliranega odgovora nanje. Osrednji pomislek gre približno takole:
»S sprejemanjem velikega števila islamskega prebivalstva v sekularno družbo sta ogrožena naša varnost in naš način življenja, tudi tisti dosežki, ki jim pravimo ‘civilizacijske pridobitve’.«
Nanizal bom odgovore, ki jih zgolj slutim, saj jih zaradi vedno prehitevajoče obsodbe sovražnega govora ne uspem slišati, nato pa bom nanje odgovoril.
_____________________________________
Saj smo vam rekli, da ima liberalno-demokratska paradigma hibe. Hude. Če ne obstajajo vzajemno pripoznani horizonti skupnega (razen hudimanega imperativa, da skupno nikdar ne sme nadvladati ne-skupnega), potem se smisel življenja raztaplja v brezpomenskost lastne zgodbe. Popolna svoboda = popolnoma impotentna svoboda (prosto po Charlesu Taylorju in komunitarni kompaniji).
_____________________________________
_____________________________________
Slovenci – kolonialisti? Slovenci – vojaški agresorji? Pa tudi sicer je lahko krivda precej nerazumna vodnica, če ni dojeta predvsem kot etični impulz, ampak v prvi vrsti kot narekovalka politik.
_____________________________________
Vse.
_____________________________________
_____________________________________
Je! Ogromno! Ampak manj. In ta »manj«…
_____________________________________
Posameznik se lahko (recimo da svobodno) odloča za dobro, ki pa je kot dobro vedno prepoznano šele v nekem simbolnem, kulturnem kontekstu. Zato verska pripadnost neizogibno igra nezanemarljivo vlogo.
_____________________________________
Družba, ki in kot jo gradimo mi (ja, obstaja neki »mi«), je naša družba. Ker pa nam zaenkrat še ni uspelo popolnoma deteritorializirati naše eksistence, si drznemo lastiti tudi teritorij.
_____________________________________
Lepo vas prosim.
Do migracij zadržani pol se zaradi opozarjanja na sovražni govor s strani nasprotnikov pogosto znajde v čudni situaciji brez sogovornika. Zato si mora ugovore na svoje pomisleke domišljati kar sam, da bi lahko nanje nato podal razumne odgovore.
Ne domišljam si, da sem podal kakorkoli zadovoljivo apologijo ene od političnih drž v vprašanju migracij. Rad bi samo pokazal, da se do migracij zadržani pol zaradi sklicevanja na sovražni govor pogosto znajde v čudni situaciji brez sogovornika. Zato si mora ugovore na svoje pomisleke domišljati kar sam, da bi lahko nanje nato podal razumne odgovore.
Bi moral “naše” in “ljube” in “republike” izpustiti?